Skip to content

روابط عمومی

روابط‌ عمومي را در گذشته این‌چنین تعریف می‌نمودند: " روابط‌ عمومي بايد چشم و گوش و زبان سازمان باشد" اما امروزه از روابط‌ عمومي‌ها به عنوان مغز سازمان ياد مي‌كنند؛ اكنون پهنه روابط‌ عمومي، بيشتر كانوني بين‌المللي پيدا كرده است و تكنولوژي راه امكانات ارتباطي جديدي را به‌روي آن گشوده است.

روابط‌ عمومي‌ها به عنوان عناصر قوي در ارزيابي، تقويت برنامه‌ها و پيشبرد اهداف سازمان‌ها تلقي مي‌گردند. سازمان‌هاي پيشرو، روابط‌ عمومي‌‌ها را به عنوان كانون تفكر و پل ارتباطي مردم و رسانه‌ها با سازمان و مسئولان مي‌شناسند.

در واقع هنر روابط‌ عمومی، برقراری ارتباط در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه‌سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر پیشرفت است.

در جدول زیر به برخی از مهمترین برنامه‌ها و راهبردهای واحد روابط‌ عمومی دانشگاه علم و فناوری مازندران اشاره شده است:

ردیف

اهم فعالیت‌های واحد روابط‌ عمومی دانشگاه علم و فناوری مازندران

1

رسیدگی به امور مربوط به جمع‌آوری و استنتاج اطلاعات و آمار کلیه امور دانشگاه

2

برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی و پژوهشی، ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها جهت جمع‌آوری اطلاعات و تشریک مساعی

3

جمع‌آوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی اخبار علمی، پژوهشی دانشگاه به مردم و نیز آشنایی عموم به چگونگی و نحوه عملکرد واحدهای مختلف دانشگاه از طریق انتشار پیک، مجله، نشریه و خبرنامه‌های دوره‌ای

4

همکاری در بروز نمودن اطلاعات در سایت اینترنتی دانشگاه

5

انتشار اخبار و اطلاعات داخلی دانشگاه جهت اطلاع کارکنان و عموم مردم

6

اجرای کلیه امور مطبوعاتی و سمعی بصری دانشگاه

7

برنامه‌ریزی و اداره امور کنفرانس‌ها و سمینارها

8

تهیه، تنظیم و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی و انتشاراتی

9

مطالعه جراید و روزنامه‌ها و استخراج مطالب علمی مورد نیاز برای ارسال به واحدهای مربوطه

10

بررسی مطالب و اخبار منتشر شده پیرامون فعالیت‌های دانشگاه و تهیه پاسخ‌های لازم

11

مستندسازی مراسمات، سمینارها، همایشات و مصاحبه‌ها و نگهداری سوابق آن‌ها